Featured Posts
fatbike-seiklused.jpg

BLOGI

Enduro and e-fatbike seiklused

VIIMASED POSTITUSED
Arhiiv

Adventures enduro ja fatbike’i matkasid viivad läbi meie kogenud matkajuhid, kes aitavad ja õpetavad algajaid sõitma ning jagavad kasulikku ja vajalikku nõu, et radu kaherattalisega ohutult läbida. Matkajuhid juhatavad teid kõige ägedamatesse looduskaunitesse paikadesse Eestis, et saaksid sõidust unustamatu kogemuse. Lisaks on meil tiimis ka remondimehed, kes rattad ilusti sinu jaoks valmis panevad ja kontrollivad, et kõik pärast eelmist sõitu kenasti toimiks. Selleks, et tiimiga lähemalt tutvust teha esitasime kõigile 8 põnevat küsimust, millele tulid veel ägedamad 8 vastust. Tšeki järgi!



MARKEN MURUMAA


1. Amet: CHO (Chief Happiness Officer) - elamustelooja


2. Räägi endast, millega oled varasemalt tegelenud ning kaua Adventures’iga tegelenud? Varasemalt on tegelnud mootorratastega, sõitnud võidu ja töötanud Eesti erinevate mootorratta brändide juures. Adventures’iga olen tegelenud viimased viis aastat, loonud ja pakkunud elamusi ning tugevdanud oma kuvandit turul!


3. Mida tegid enne Adventure’it? Enne kui hakkasin ettevõtjaks, toimetasin Honda mootorratastega ja enne kui lapsed sündisid sõitsin Eesti tasemel ka võidu - motokrossi.


4. Mida naudid oma töö juures kõige enam? Mulle meeldib pakkuda inimestele elamust ja seda tunnet, et “Ohh sain tehtud! Ohh mulle meeldis, oli hirm aga tegelikult lahe ka!”


5. Räägi mõni naljakas ja/või ootamatu juhtum seoses tööga? Neid ikka on aastatega kogunenud, kuid mis kohe meelde tuleb on selline - et mees ja naine tulid koos proovima endurokaga sõitmist. Mees oli sõitnud ja naine mitte kordagi. Tegime sissejuhatuse, kuidas mis täpselt ja kuidas peaks ja tohiks. Siis aitasime naise kenasti liikuma. Kui oli möödunud nad olid 5-10min ära sõitnud, sõitis naine oma mehe kõrvale ja ütles: “Ma armastan sind väga ja sa oled tubli!”. Naine oli üllatunud, sest mees suudab motikaga sõites teha samaaegselt mitut asja: parem jalg tagupidur, parem käsi esipidur, vasak jalg käigud ja vasak käsi sidur - ja siis veel selle asjandusega (endurokas) nii kiiresti ja ägedalt sõita! See oli naiselt tulnud puhas rõõm ja siirus, kuidas ta oma meest imetles!


6. Kui sa saaksid minna ükskõik kuhu, siis kuhu sa läheksid? Ma läheksin peitu! Puhkama koos oma kahe ägeda tütre ja tubli naisega.


7. Mis oleksid need 3 asja, mida üksikule saarele kaasa võtaksid? Oma kaks mõnusat seltsilist, kes minuga koos asju tahavad teha - mu lapsed ja minu hull naine, kes mind alati toetab. Koos olles saaksime sellel saarel kenasti hakkama!


8. Mis on su “firma roog”, mida oskad kõige paremini valmistada? Kartuli-hakklihavorm, see pidavat olema selline "best", mida ikka kodus palutakse teha, kui mul aega on. ;)



JAKOB JUGALA


1. Amet: mootorratta matkade giid


2. Räägi endast, millega oled varasemalt tegelenud ning kaua Adventures’s töötanud? Olen tegelenud väga paljude erinevate valdkondadega. Töötanud sigalas (hoidsin silma peal 5000-l seal, nende toitmine, transport, vaktsineerimine ning kõik muu sinna juurde kuuluv), haiglas operatsiooni osakonnas, kopteriplatside valgustusi paigaldanud. Ühesõnaga, kui kuulen, et kuskil pakutakse midagi huvitavat, mis mulle meeldib, olen alati läinud seda proovima - üldjuhul kõik otsused käivad väga spontaanselt. Adventure’ga liitusin 2019 suvel. Tehnika/tehnikasport on alati huvitanud ning mis oleks parem, kui viia hobi ja töö kokku.


3. Kuidas sattusid Adventure'sis oma praegusele töökohale?

Adventure autot nägin linnas liikumas, uurisin netist natuke, vaatasin millega täpselt tegeletakse. Kõik tundus väga huvitav ja kui rääkisin sõpradega sel teemal, siis juhuslikult üks sõbranna rääkis, et oli osalenud korduvalt Adventure korraldatud motoorienteerumisel ja teadis Markenit. Sel hetkel Marken otsis töölist ning mõtlesin, why not?!

4. Mida naudid oma töö juures kõige enam?

Kõige enam naudin enda töö juures uute huvitavate inimestega tutvumist. Samuti meeldib veeta päev mootorratta seljas. Marken oskab korraldada matkasi väga hästi eelkõige klientidele, kuid ka matkajuhid on alati positiivselt meelestatud ja naudivad kogu päeva sama palju kui kliendid.


5. Räägi mõni naljakas ja/või ootamatu juhtum seoses tööga? Iga matkaga tuleb ette naljakaid seikasi, kuid mäletan enda esimest matka Karlas. Seal oli kamp vene poisse, kes juhtusid olema kõik suhteliselt hulljulged. Oma varasema sõidukogemuse juures polnud varem näinud selliseid asju, mis seal mat


kal tehti. Mul oli plaan veel GoPro kaamera kaasa võtta, kuid mingil põhjusel seda kahjuks mul peal ei olnud, aga mäletan kuidas prooviti väiksest mäest tsilkliga ülesse minna ja mäe nuki peal see lihtsalt lendu saadeti (muidugi mitte tahtlikult). Ratas lendas ikka mitu meetrit õhku ja seejärel lendas mäest üle teisele poole maha. Tsikkel kukkus ikka päris kõrgelt. Sel hetkel oli mul küll tunne, et millesse ma ennast seganud olen :D. Rohkem nii hulle asju juhtunud pole, aga siiski igal matkal toimub miskit, mida meenutada. Lisan juurde, et tegelikult ei ole need matkad ohtlikud, nood mehed lihtsalt proovisid kõike ja risti ette ei löönud millegi ees. 6. Kui sa saaksid minna ükskõik kuhu, siis kuhu sa läheksid? Ma valiksin ilmselt USA, sest seal on lihtsalt lõputult võimalusi, lumi/rannad/mäed/kõrb. Ühesõnaga "all in one”.

7. Mis oleksid need 3 asja, mida üksikule saarele kaasa võtaksid? Nöör, nuga, tulehakatus.

8. Mis on su “firma roog”, mida oskad kõige paremini valmistada? Selle suve lemmikuks on kujunenud Carbonara pasta. Rullbiskviit tuleb ka väga hea (lihtsalt ise väga magusa fänn pole).



MADIS KOPLIMÄE


1. Amet: enduro giid ja tehniline abikäsi


2. Räägi endast, millega oled varasemalt tegelenud ning kaua Adventures’s töötanud? Adventures on mulle elamusi pakkunud juba natuke rohkem kui aasta jagu. Minu varasem karjäär on möödunud riigi teenistuses Kaitseväes. Enduroga olen sõitnud nüüdseks 15 aastat ja naudin sõitmist siiani. :)


3. Kuidas sattusid Adventure'sis oma praegusele töökohale? Olin kodus juba paar-kolm aastat rääkinud, kuidas Adventures idee on selline, mida ma ise olen hinges tahtnud teha ja ellu viia. Minu õnneks valisid nad oma uue kontori asukoha ca 5 minuti kaugusele minu praegusest elukohast. Kulus veel 2-3 kuud, kui sai ennast kokku võetud ning mindud ukse taha koputama. Nagu selgus, klappisid Markeni ja minu vaated töökultuurile ja olulistele asjadele elus ning ühine keel oli leitud. Väga äge, kiire ja seiklusterohke periood elus sai alata. Minu esialgne mõte oli küll tegeleda ainult mootorratastega aga Marken pani mind kohe ka E-FAT´i selga ja omalegi üllatuseks õppisin seda nautima juba esimestest kilomeetritest (ja ma kohe üldse ei ole muidu jalgratta inimene), seega vajadusel sõidan ka E-FAT´idega.


4. Mida naudid oma töö juures kõige enam? Vaheldusrikkus, seikluslikkus, põnevus. Need oleks sõnad, millega ma oma tööd iseloomustaks. Ootamatud olukorrad ja lahenduste leidmine paneb ennast ületama ning tööd tõeliselt nautima. Mainimata ei saa jätta ka lahedat töökollektiivi ja võimalust kogeda adrenaliinirohkeid olukordi. Loomulikult eelneb sellele kõigele palju rutiinseid tegevusi ja rasket tööd, aga lõpptulemus on seda väärt.


5. Räägi mõni naljakas ja/või ootamatu juhtum seoses tööga? Töökeskkond on meil õnneks selline, kus nalja tegemine on vägagi soositud ja kollektiiv saab ka naljast aru. Seega on igapäevane vimkade viskamine meil täiesti tavapärane. Minu jaoks oli kõige ootamatum see, mismoodi inimesed mootorratastega sõitma pannakse. Ma olin alati eeldanud, et enduroga sõitmiseks metsas peaks inimestel olema mingi kogemus. Minu esimesele matkale olid aga kohale tulnud mõned naisterahvad, kes ei olnud elu sees mootorratta peal istunud. Peale inimeste tervitamist läksin ma nurga taga Markeni juurde ja küsisin - mis nüüd saab, nendega tõesti metsa ei julge minna. Marken ainult muigas ja minu suurimaks üllatuseks võtsime tunni aja pärast rivvi ning suundusime metsaradadele. Päeva lõpuks olid need samad naisterahvad sõitnud läbi enamus meie metsaradu ning proovinud ka mõned tõusud võtta. Nullist sellisele tasemele, et suutsid sõita päeva kaasa ja isegi sellest rõõmu tunda - müstika. Loomulikult on inimesi erinevate võimetega, aga rahuliku ja asjatundliku lähenemisega on kõik võimalik. Minu jaoks oli väga õpetlik ja silmi avav.


6. Kui sa saaksid minna ükskõik kuhu, siis kuhu sa läheksid? Antarktika! Lihtsalt sellepärast, et sinna pole just väga paljudel võimalik minna :) ....ja E-FAT´iga on lume peal ülimõnus sõita :)


7. Mis oleksid need 3 asja, mida üksikule saarele kaasa võtaksid? Ma olen väga praktiline inimene - nuga, tulepulk ja SAT telefon asukoha edastamiseks (kahe nädala pärast on ilmselt üksindusest tüdimus peal). :P


8. Mis on su “firma roog”, mida oskad kõige paremini valmistada? Praekartul, muna, peekoni ja hapukoorega - ühikaelu kooliajal toodab parimaid kodukokkasid. :)



KAIRO KATKOSILT



1. Amet: Õpilane, täiskohaga krossisõitja ja enduro ja fatbike matkajuht.


2. Räägi endast, millega oled varasemalt tegelenud ning kaua Adventures’s töötanud? Lõpetasin just gümnaasiumi ning olen 14 aastat motokrossiga tegelenud.


3. Kuidas sattusid Adventure'sis oma praegusele töökohale? Marken kutsus :)


4. Mida naudid oma töö juures kõige enam? Ülimalt ägedad töökaaslased ning puhas ja meeldiv töökeskkond.


5. Räägi mõni naljakas ja/või ootamatu juhtum seoses tööga? See on päris ootamatu kui keegi matkalistest kaob matkates ära ja siis tuleb endal ka väike paanikahoog peale. :)


6. Kui sa saaksid minna ükskõik kuhu, siis kuhu sa läheksid? Glen Heleni motokrossirajale sõitma.


7. Mis oleksid need 3 asja, mida üksikule saarele kaasa võtaksid? Enduurokas, Fätbike ja kanistritäie bensiini.


8. Mis on su “firma roog”, mida oskad kõige paremini valmistada? Valmistan ülimalt hästi neljaviljaputru.




MARTIN BAŠKATOV


1. Amet: Fatbike matkajuht. Kui mind metsas pole, siis leiab mind Adventures’i töökojast ülesse.


2. Räägi endast, millega oled varasemalt tegelenud ning kaua Adventures’s töötanud? Ameteid on olnud palju ja väga mitmekesiseid. Keskkoolis töötasin nädalavahetuseti baarimehena Sinilinnus. Siis sattusin Hawaii Express ridadesse mehaanikuna. Edasi liikusin UpSteami, seal andsin enda panuse kuivpesu süsteemide väljaaretamisele. Samal ajal töötasin Mehkas robotniidukite spetsialistina/paigaldajana. Edasi liikusin müügi peale, kus proovisin kätt keskusemüügis Peale seda tuli minu elu kõige huvitavam suvi ehk läksin USAsse, Texasesse ukselt-uksele raamatuid müüma. Peale väga edukat suve Ameerikas naasesin tagasi Eestisse, kus jätkasin müügitööga Hiljem Sattusin MRT Techi müügimeheks, sain kätt harjutada ka mootorrataste dünotamises. Siitmaalt ma tundsin, et tahaks proovida midagi kardinaalselt muud ehk proovisin isegi Bolt taksojuhi ametit. See oli tõesti miskit...teistsugust :D. 2020 Oktoobris sattusin Adventures tiimi ridadesse ja siin ma nüüd olengi. Kõige selle teekonna jooksul käisin ja lõpetasin Tallinna Tehnikakõrgkooli autoinseneri eriala. Keskkoolist saati teen bändi, kellega oleme käinud ka Eesti Laulul (mängin trumme). Vabal ajal treenin ja valmistan end Ironman triatloniks ning vabal-vabal-vabal ajal sõidan wakeboardi.


3. Kuidas sattusid Adventure'sis oma praegusele töökohale? See oli väga lihtne. Sattusin Facebooki reklaamiohvriks. Vaatasin, et vau, ägedat asja tehakse. Võtsin ja kirjutasin Markenile ja juba järgmine päev ta kutsus mind vestlema. Ta ütles, et kedagi ta tööle ei võta, aga mingil põhjusel figureerin ma peaaegu iga päev siin baasis... :D


4. Mida naudid oma töö juures kõige enam? Seltskond on nagu sõbrad. Pole suurte korporatsioonide bürokraatiaid. Väga mitmekesine ja liikuv töö. Olen avastanud, et mulle tüüpiline kontori vaib väga ei istu. Meeldivad teistsugused kontorid (mets).


5. Räägi mõni naljakas ja/või ootamatu juhtum seoses tööga? Siin on igapäev vimka. Eriti kui Madis siin on, ta ei saa ilma selleta. :D No üks juhtum oli ekstra tore, siis kui meil oli Kosel elektri fatbike’dega matk ja kuskil lõpupoole mingi 20ndal kilomeetril nägin, et viimasena sõitval suitsumehel on jube raske vändata. Läbimärg ja ohib ja värki. Sõidan kõrvale ja küsin, et kas kõik on okei? Ta vastas, et jube raske on kuidagi. Vaatasin tema pardakompuutrit ja seal oli see error. Vennas pani umbes 20 km nii, et mootor kaasa ei aidanudki.


6. Kui sa saaksid minna ükskõik kuhu, siis kuhu sa läheksid? Esimese asjana mõtlesintünnisauna peale praegu.


7. Mis oleksid need 3 asja, mida üksikule saarele kaasa võtaksid? Paadi, millega saab saarelt ära tulla, Kamado Joe grilli, liha


8. Mis on su “firma roog”, mida oskad kõige paremini valmistada? Ma oskan päris hästi šašlõkki grillida.




Enduuromootorrattaga sõitmine ei pea jääma vaid suviseks adrenaliini pakkuvaks tegevuseks, sest ka talvel saab motikaga sõites väga laheda kogemuse osaliseks. Uurisime Adventures’i omanikult Marken Murumaalt järgi, millega peaks arvestama, kui tahad mootorrattaga talvel seiklema minna ning mis võimalused tänu külmale ja lumisele talvele mootorrattaga sõites avanevad.




Talv annab uutmoodi kogemuse


Kui talv kätte jõuab, ei panda mootorrattaid nurka uut suve ootama, vaid ette võetakse rehvivahetus ning tavaliste rehvide asemele pannakse naastrehvid, et ka talvel sõitu nautida saaks. „Motikate naastrehvid on väga teravad ning kindlasti peab selles osas olema ettevaatlik. Tänu teravatele rehvidele on pidamine muidugi superhea ning tänu sellele pole libe. Talvel sõitmine annab kindlasti omamoodi laheda elamuse,“ räägib Marken.



Motikaga lumisesse metsa


Talvel on teistsugused tingimused ja võimalused, kus mootorrattaga sõita. Näiteks võimaldab jää sõita kohtades, kuhu suvel ei pääse – imelised järved, kust võib leida põnevaid jääradu. Metsas aga tuleks arvestada sellega, et paksus lumes sõitmine võib osutuda väljakutseks, kuid muudab kogemuse kindlasti huvitavaks ja adrenaliinirohkeks. „Lumi annab looduses liikudes meile parema nähtavuse. Suvel on mets roheline, seetõttu on ka nähtavus piiratud, aga talvel seda muret ei ole ja mõnus on avastada uusi erinevaid kohti, millest suvel lihtsalt mööda sõidad,“ lisab Marken.



Millega arvestada ja mida sõidule kaasa pakkida?


Selleks, et sõites külm ei hakkaks, tuleb valida soojad ja tuulekindlad riided, sest külmakraadidele lisandub kiiresti sõites ka tuulekülm. Kindlasti tasub endale kaasa pakkida snäkke ja termosega sooja jooki, kuna külmaga kulutab inimene rohkem energiat. Lisaks soovitab Marken omast kogemusest kaasa võtta ka telefon ja akupank. „Olen töötanud Lapimaal 5 aastat saanigiidina ja saan öelda, et ülioluline on telefoni soojas hoidmine ning lisa akupanga olemasolu, kuna iial ei tea ette, millal seda vaja võib minna,“ lisab Marken. Samuti tasub mõelda ka valgustusele, sest talvel läheb kiiresti pimedaks ning valgus kulub alati ära.



Motikate esimene talvehooaeg


See talv on Adventures’il esimene, kus mootorratastele pandi naelrehvid alla ning siiamaani on vastukaja klientidelt olnud üdini positiivne. „Naelrehvidega on kohati isegi parem sõita kui suverehvidega suvel. Haarduvus on mega hea ja see tekitabki selle õige elamuse!“ kirjeldab Marken motikatega sõitu talveperioodil.


Tule naudi sinagi talverõõme motika seljas ning kirjuta huvi korral marken@adventures.ee või helista 5691 9100.





Marken Murumaa, ettevõtte Adventures asutaja, suur motokrossi austaja ning fatbike’i fänn räägib äri sünniloost. Kust tekkis idee hakata mootorrattaid ja fatbike rentima ning inimestele seiklusrõõmu pakkuma? Lugu on kindlasti inspiratsiooniks ka teistele, kes mõtlevad alustada oma ettevõtlusega või suurtele motokrossi, fatbike’i ja seiklushuvilistele!



Elu ratastel


Huvi kaherattaliste vastu on Markenil olnud juba väikesest peale. „Tegelesin motokrossiga üle kümne aasta. Terve nooruspõlve rändasin mööda Eestit ringi ühelt rajalt teisele ning nii nädalavahetusest nädalavahetusse. Matkamine ja elu ratastel on minu jaoks väga normaalne,“ lisab Marken. Motohuvilisel on aga ka ülikooliaastad selja taga ning enne ettevõtlusega alustamist töötas ta Honda esinduses, kus müüs, hooldas ning remontis Honda mootorrattaid. Samuti on Marken täiendanud enda teadmisi maailma tipptootjate juures (RaceTech, WP, Öhlins jne) amortisaatorite hooldamise ja seadistamise vallas.




Uued fatbike tuuled


Kui juba mõnda aega oli mootorrattaste rendi ja matkadega tegeletud, tekkis Markenil mõte ja vajadus millegi uue järgi ning samas oli soov ka ettevõtet arendada. „Tahtsime pakkuda emotsiooni laiemale kliendirühmale, mitte ainult motohuvilistele. Talveperioodil Lapimaal sain proovida fätte (fatbike) ja see oli mega! Armastus esimesest silmapilgust,“ kirjeldab Marken. Tänu sellele, et fatbike’iga saab sõita olenemata ilmatingimustest või maastikust, on nendega hea orienteeruda või seigelda sellistesse kohtadesse, kuhu motohing muidu mootorrattaga ei pääsenud. „Muidugi oli minu jaoks oluline ka elektriline fatbike, sest nagu ikka on tänapäeval põhiline mugavus matkamisel ja üleüldse mugavusteenustel, mida inimesele pakkuda. Pere ja äri kõrvalt ei ole enam nii palju aega ning elektrimootor kompenseerib just selle mida oli vaja - jõuda mugavalt ja rõõmuga sinna, kuhu muidu oli võib-olla füüsiliselt liiga raske ja läks jubedaks higistamiseks - I love it!”



Lihtsalt haara ratas ja asu väntama!


Elektriline fatbike suurendab veelgi enam võimalusi ning sobib kõigile. Igaüks saab valida endale sobiva režiimi ja nautida täpselt nii palju ja nii rasket maastikku kui tahab. Marken naudib fatbike’iga sõitmist ka vabal ajal ning proovib vähemalt korra kuus ka sõpradega seiklema jõuda. Enamus aega veedab ta fatbike’i seljas siiski klientidega matkal olles. „Pigem ikka pakun elamust oma klientidele, et nad saaks pisiku külge!“


Adventures on täna Tallinnas ainuke ettevõte, kes rendib ilma matkajuhita tavalisi ja elektrilisi fatbike selliselt, et saab kohe otse sadulasse hüpata, metsa minna ja nautida. Transpordi ja kõige muu pärast ei pea ise muretsema.


PS! „Kindlasti soovitan ma e-fatbike’i proovida motomeestel, kes siiani on ainult motaga metsas käinud - see avab sulle hoopis teise võimaluse - käia kohtades kuhu motaga ei saa!“ innustab Marken.







1
2